reklama

Ako som prácu našiel

Ešte začiatkom roka som bol spoločníkom malej softvérovej firmy s vlastným produktom (nie síce ktovieako úspešným, ale zabezpečujúcim aspoň akú-takú istotu do krízového obdobia) a dnes ma úplne iná firma posiela pracovať do Chicaga. Wow.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Ale pekne po poriadku. „Moja" firma bola malá, ale na trhu sa držala už viac ako osem rokov. Vyvinuli sme softvér, ktorý nám spolu s inými viac-menej jednorázovými projektami dokázal zabezpečiť vcelku slušné živobytie. Boli sme štyria (neskôr traja) Slováci a jeden v Nemecku žijúci Švajčiar (Norbert). Až sa Norbert jedného krásneho dňa rozhodol, že si založí novú firmu a do nej si zoberie produkt, klientov a jedného spoločníka-vývojára. V piatok som sa dozvedel, že to nebudem ja, v sobotu som mu radšej ponúkol svoj podiel a v nedeľu som si zbalil všetky svoje veci a odišiel (podrobnejšie tu).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasťou dohody bola aj možnosť ďalej pracovať pre tuzemských zákazníkov. Keďže jeden z nich vyzeral veľmi nádejne, založil som si živnosť. Kríza však dopadla aj na neho a tak som ju po dvoch mesiacoch zrušil. Medzitým som sa, asi ešte pod vplyvom šoku, s nasadením pustil do vývoja lepšej, modernejšej a spoľahlivejšej verzie systému, ktorý som zanechal v bývalej firme. Veď ja vám ukážem, koho ste sa zbavili! Ešte budete ľutovať! Ale pracovné nasadenie s postupom času opadlo a po dvoch mesiacoch spolu so živnosťou úplne zaniklo. V máji som teda rozšíril rady nezamestnaných a začal zbierať plody nášho sociálneho štátu. Vždy som tvrdil, že ajťák na úrade práce nemôže byť predsa dobrý a zrazu ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spočiatku som si voľný čas celkom užíval. Mohol robiť veci, na ktoré som si predtým nenašiel čas. „Career break" som využil na všakovaké lekárske prehliadky a konečne som si dal vyrovnať nosovú prepážku. Samozrejme som začal posielať svoj životopis do softvérových firiem a personálnych agentúr, ale veľmi som sa neponáhľal. Zo začiatku som ani nevedel, čo vlastne chcem. Malú alebo veľkú softvérovú firmu? Lokálnu alebo medzinárodnú? Vývojár, analytik, manažér? Onedlho prišli prvé pozvania na pohovory. Prvé kolo, druhé kolo, finále, uspeli ste, ale momentálne nepríjimame resp. nemáme pre vás miesto zodpovedajúce vašej kvalifikácii, ozveme sa vám... A týždne ubiehali. Roland Garos, Wimbledon, Tour de France. Aspoň som si za ten čas určil priority: manažérska pozícia vo väčšej, najlepšie medzinárodnej firme. Dostal som sa do stavu, v akom som bol tesne pred tým, ako som spoznal svoju manželku. Vedel som, že príde niečo dobré a tešil som sa na to. Nakoniec to prišlo, ale z iného súdka, ako som čakal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte v júni ma oslovila agentúra, že či nechcem ísť pracovať ako IT manažér do výrobného podniku, pobočky medzinárodnej spoločnosti. Nikdy som nad tým neuvažoval, ale prečo nie? Prvé kolo v agentúre, druhé vo firme so zahraničnými manažérmi, tretie opäť vo firme, ale na personálnom. A potom dlho, dlho nič (dovolenkové obdobie). Už som začínal byť nervózny, keď sa mi ozvali, že som pre nich číslo 1 (aspoň z uchádzačov). Ešte som stihol absolvovať dovolenku s rodinou a hor sa do pracovného procesu.

Hneď na začiatku som bol na zoznamovacej služobke vo Švédsku a týždeň na to som už naskočil do rozbehnutého projektu vo Švajčiarsku. Mojou úlohou bolo zavádzanie biznis aplikácií do jednotlivých pobočiek spoločnosti. Zrazu som sa ocitol na druhej strane barikády. Teraz som bojoval na strane zákazníka, predtým stále na strane dodávateľa. Celkom ma to začínalo baviť, ale dlho som sa na tejto pozícii nezohrial. Po ani nie dvoch mesiacoch mi nečakane zavolal šéf. Keď začal s tým, že nevie, ako mi to má povedať, hlavou mi prebehli všelijaké myšlienky, skúšobná doba je skúšobná doba. Pokračoval však s tým, že vlastník celej našej spoločnosti, nadnárodná korporácia, práve zostavuje analytický tím na podporu svojich projektov z oblasti globálneho nákupu a že by som sa im tam veľmi hodil. Kde? - v Spojených štátoch. Kedy? - o dva týždne. Na ako dlho? - asi na rok. Dokedy sa mám rozhodnúť? - do zajtra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak v pondelok cestujem na "kick off" míting do Chicaga. Náš tím bude lietať po jednotlivých spoločnostiach, ktoré patria korporácii (je ich viac ako tridsať). Budeme sa rozprávať, analyzovať a navrhovať riešenia. Kto by to bol povedal, že po dramatických februárových udalostiach, dvoch mesiacoch na živnosti, troch na úrade práce sa dostanem k takej práci? Jediným mínusom je, že rodinu nechávam doma. Manželka a deti mi budú veľmi chýbať.

Adrián Benko

Adrián Benko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  11x

"wikipozitívny", ale inak normálny ajťák z Košíc (pôvodom zo Sniny) Zoznam autorových rubrík:  PrácaPrírodaWikipédiaNezaradenéTesla

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu